Università Cattolica del Sacro Cuore Millennium Unicatt DocTA DocTA DocTA  

DocTA - Doctoral Theses Archive >
Tesi di dottorato >
CORSO DI DOTTORATO IN ECONOMIA AFFERENTE ALLA SCUOLA DI DOTTORATO IN ECONOMIA E MANAGEMENT >

Citation:
Please use this identifier to cite or link to this item:
Ntambi, Steven Jeremy. "ESSAYS IN DEVELOPMENT AND POLITICAL ECONOMIC: PUBLIC PROCUREMENT AND POLITICAL INSTABILITY", Università Cattolica del Sacro Cuore, XXVII ciclo, a.a. 2013/14, Milano, [http://hdl.handle.net/10280/6607].

Title: ESSAYS IN DEVELOPMENT AND POLITICAL ECONOMIC: PUBLIC PROCUREMENT AND POLITICAL INSTABILITY
Author: NTAMBI, STEVEN JEREMY
Supervisor: FEMMINIS, GIANLUCA
Language: ITA
Italian Abstract: Questa tesi mette in evidenza e studi una possibile trade-off tra stabilità e l'efficienza economica che un ente governativo può affrontare quando si cerca di costruire un progetto di valore sociale in un paese in via di sviluppo instabile. Nel primo capitolo, i rivedere l'attuale stato di avanzamento in materia di appalti in cui espongo le sfide con i processi di approvvigionamento attuali nei paesi in via di sviluppo. La revisione dimostra infatti che l'assunzione di acquiescenza militare è una grande svista nel tentativo di ottenere un sistema di appalti solido ed efficace in un paese in via di sviluppo. Come espone Laffont che nella letteratura di appalto la necessità per le spese di revisione è stata presa in considerazione con attenzione all'impegno imperfetta delle procedure di controllo e della corruzione dei revisori dei conti. Questo contributo esamina le varie situazioni di sviluppo e di appalti all'interno di un paese in via di sviluppo e gli effetti dello stato attraverso il suo esercito. Particolare esposizione è data per selezionare gli stati africani.
English Abstract: This thesis highlights and studies a possible trade-off between stability and economic efficiency that a government agency may face when trying to build a socially valuable project in a unstable developing country. In the first chapter, i review the current progress made in procurement where I expose the challenges with the current procurement processes in developing countries. The review indeed shows that the assumption of military acquiescence is a big oversight in the endeavor to obtain a solid and effective procurement system in a developing country. As Laffont exposes that in the procurement literature the need for auditing costs was taken into account with attention given to imperfect commitment of auditing procedures and to the corruption of auditors. This contribution surveys the various situations of development and procurement within a developing country and the effect of the state through its military. Particular exposition is given to select African states.
Defense Date: 5-Jun-2015
URI: http://hdl.handle.net/10280/6607
Appears in Collections:CORSO DI DOTTORATO IN ECONOMIA AFFERENTE ALLA SCUOLA DI DOTTORATO IN ECONOMIA E MANAGEMENT

Files in This Item:

File SizeFormatFull-text availability
Final Thesis.pdf206,5 kBAdobe PDFunder embargo


Access and Use of Materials in DocTA




 

DocTA è un servizio dell'Università Cattolica del Sacro Cuore realizzato in collaborazione con CINECA
© 2011 UCSC - Tutti i diritti riservati - Powered by DSpace Software - Feedback