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Sogari, Giovanni. "CONSUMER PREFERENCES AND ATTITUDE FOR WINE ATTRIBUTES: THE CASE OF SUSTAINABLE LABELLING", Università Cattolica del Sacro Cuore, XXVII ciclo, a.a. 2013/14, Piacenza, [http://hdl.handle.net/10280/6535].

Titolo: CONSUMER PREFERENCES AND ATTITUDE FOR WINE ATTRIBUTES: THE CASE OF SUSTAINABLE LABELLING
Autore/i: SOGARI, GIOVANNI
Tutor: MORA, CRISTINA
RAMA, DANIELE
Coordinatore: ALBANESE, ANTONIO
Lingua: ENG
Abstract in italiano della tesi: Il focus della mia tesi "Le preferenze dei consumatori e l'atteggiamento verso gli attributi di vino: il caso dell’etichettatura sostenibile" è quello di esplorare le questioni intorno alla sostenibilità nel settore vitivinicolo; l'indagine è stata condotta in Italia e all'estero nel corso dei tre anni del mio dottorato. Anche se dalla letteratura emerge come il prezzo, le caratteristiche sensoriali, l’esperienza precedente siano gli attributi più importanti per la scelta di un vino, la tesi si propone di analizzare l'introduzione dell'attributo di sostenibilità nel settore del vino, fornendo ulteriori delucidazioni riguardo la percezione dei consumatori e le preferenze per i vini non convenzionali. Tale ricerca è stata condotta con il contributo essenziale e la supervisione del professor Daniele Rama del Dipartimento di Economia Agroalimentare (Università di Piacenza) e i Prof. Cristina Mora e Prof. Davide Menozzi del Dipartimento di Scienze degli Alimenti (Università di Parma).
Abstract in inglese: The focus of my dissertation “Consumer preferences and attitude for wine attributes: the case of sustainable labelling” is to explore the issues around sustainability in the wine industry; the investigation was conducted both in Italy and abroad over the last three years of my Ph.D. Even though from literature review emerged that price, sensory characteristics, previous experience are the most important attributes for choosing a wine, this dissertation aims to analyses the introduction of the sustainable attribute in the wine industry, providing more insights into consumer perception and preferences for non-conventional wines. All such research has been carried out with the essential contribution and the supervision of Professor Daniele Rama of the Department of Agricultural Economics (Piacenza University) and Prof. Cristina Mora and Prof. Davide Menozzi of the Department of Food Science (University of Parma).
Data di discussione: 28-mag-2015
URI: http://hdl.handle.net/10280/6535
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